Bemutatkozás

A Csütörtöki Csoport (Csücsop) egy Budapesten működő Katolikus Ifjúsági Közösség. Lelki vezetőnk Bíró László püspök atya, tagjaink pedig Budapesten tanuló főiskolások és egyetemisták, valamint fiatal dolgozók (jellemzően 18-30 év közötti korosztály). A Csücsop egyszerre kíván számukra otthon és ugródeszka is lenni. Otthon a Budapesten élő (de sokszor máshonnan érkező) fiataloknak, ahol személyes kapcsolatokat építhetnek, elmélyíthetik hitéletüket, megoszthatják örömeiket és gondjaikat másokkal. Ugyanakkor ugródeszka is, mivel a kezdetektől fogva egyik célunk, hogy tagjaink a Csücsopon szerzett közösségi tapasztalat birtokában később új közösségeket hozzanak létre vagy más, már működő közösségeket erősítsenek.

Érdekel a Csücsop?

Közösségünk minden csütörtök este 7 órakor találkozik a Párbeszéd Házában.

Cím: 1085 Budapest, Horánszky utca 20. (térkép)

Kérdéseddel bátran keress minket az info@csucsop.hu címen vagy közvetlenül írhatsz itt.

Szeretettel várunk!

Csütörtöki levelek

Bowling - avagy közösségi szolgálat

2015.09.21. 00:30 | Széna Zsófia | Szólj hozzá!

Címkék: program képek bowling felelős csücsop programok

bowling3.jpgAki frissen csatlakozik a Csücsophoz, hamar megtapasztalhatja, hogy ez a közösség nem csupán hittancsoport, hanem inkább olyan, mint egy nagy család. Ezt igazolja az is, hogy a csütörtök estéinken túl a szabadidőnket is együtt töltjük; legutóbb például Óbudán voltunk bowlingozni. Erről, és a Csücsopért vállalt szolgálatokról mesél nekünk Benyó.

 

Honnan jött a bowlingozás ötlete?

B: Hallottam, hogy egyes kiscsoportoknál az elmúlt időszakokban népszerűvé vált a bowlingozás, mint közösségi program. Nálunk, 14-eseknél is ez volt legutóbb a kiscsoportos összejövetel apropója. Ezekből a tapasztalatokból kiindulva arra gondoltam, hogy miért ne mehetnénk el a teljes közösség szintjén is bowlingozni? Nekem ez a legkedvesebb hobbim, máskülönben meg sem szerveztem volna!

 

Miért jó a Csücsop közös programjain részt venni? 

B: Azért, mert akár a lelki, akár a világi programokat nézzük, nagy a választék. Sok lehetőség közül lehet választani, így végül mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Ez az új embereket segíti megismerkedni a többiekkel, különösen azokkal, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek.

bowling1.jpg 

Miért tartod fontosnak, hogy aktív tagja legyél a Csücsopnak? Mit ad neked ez a közösség?

B: Egyrészt az a motivációm, hogy itt elfogadnak engem olyannak, amilyen vagyok. Úgy érzem, hogy hozzám hasonló emberekkel barátkozhatom. Ez motivált arra is, hogy felelősséget vállaljak egyes feladatokért. Csatlakozásom után hamar aktívvá váltam, mert kezdetektől fogva úgy éreztem, hogy ide tartozom, és ahogy teltek a hónapok, a személyiségem is folyamatosan fejlődött. Mióta a közösség tagja vagyok, egyre kevésbé érzem magam határozatlannak.

Másrészt, amíg nem voltam csücsopos, addig hiányoztak az életemből a lelki programok. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem imádkoztam rendszeresen, és nem jártam vasárnaponként templomba, de ezenkívül semmi más nem volt. Mióta itt vagyok, sokkal több lelki eseményen veszek részt. Ez segít abban, hogy még jobban elmélyüljek a hitemben, és hogy jól irányítsam az életemet, valamint lelkileg feltöltődjek.

 

Milyen képességeiddel tudsz a Csücsop javára válni?

B: Sokszor feltűnik számomra, hogy vannak olyan programok, amelyekre mindenki nyitott lenne, de mégsem szervezi meg őket senki. Ilyenkor én nem habozok, és alkalmat kerítek rá. Másik erős oldalam, hogy ha szervezek valamit, akkor azt pontosan és körültekintően teszem.

Nekem az is fontos, hogy miközben tevékenykedem, magamat adjam. Ebbe beletartozik, hogy beleadok minden tőlem telhetőt, és felelősséget vállalok a feladataimért. Emellett szeretek részt venni minél több programon, és szeretek segíteni másoknak a feladatokban. A túloldalról tekintve, számomra az is fontos, hogy a szervezőknek mindig megköszönjük a programokat. Ha úgy érzem, hogy valami nem jól működik, azt is jelezni szoktam a megfelelő módon.

bowling2.jpg 

A közös ima felhívja a figyelmünket arra, hogy ne legyünk a Csücsop passzív fogyasztói. Szerinted fontos, hogy mindnyájan a közösség "élő köveivé" váljunk?

B: Igen, ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy ahányan vagyunk, annyiféle módon gondolkodunk. Ez megnyilvánul abban is, hogy valakinek hosszabb idő kell a beilleszkedéshez. Normális, ha valaki a kezdetekkor még passzívan és félénken viselkedik. Nem feltétlenül kell felelősséget vállalni ahhoz, hogy a közösség "élő kőveivé" váljunk. Szerintem már az is nagyon dicséretes hozzáállás, ha részt veszünk a programokon, és egyszerűen csak jól érezzük magunkat.

De azt semmiképpen nem tartom helyesnek, hogy csak akkor járjunk Csücsopra, amikor épp kedvünk van hozzá, és akár egy szó nélkül eltűnjünk több hónapra. Az persze más kérdés, ha valakit a munkahelyén, vagy az egyetemen szorítja a határidő, és ezért marad távol.

Köszönöm a válaszokat! :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása