Bemutatkozás

A Csütörtöki Csoport (Csücsop) egy Budapesten működő Katolikus Ifjúsági Közösség. Lelki vezetőnk Bíró László püspök atya, tagjaink pedig Budapesten tanuló főiskolások és egyetemisták, valamint fiatal dolgozók (jellemzően 18-30 év közötti korosztály). A Csücsop egyszerre kíván számukra otthon és ugródeszka is lenni. Otthon a Budapesten élő (de sokszor máshonnan érkező) fiataloknak, ahol személyes kapcsolatokat építhetnek, elmélyíthetik hitéletüket, megoszthatják örömeiket és gondjaikat másokkal. Ugyanakkor ugródeszka is, mivel a kezdetektől fogva egyik célunk, hogy tagjaink a Csücsopon szerzett közösségi tapasztalat birtokában később új közösségeket hozzanak létre vagy más, már működő közösségeket erősítsenek.

Érdekel a Csücsop?

Közösségünk minden csütörtök este 7 órakor találkozik a Párbeszéd Házában.

Cím: 1085 Budapest, Horánszky utca 20. (térkép)

Kérdéseddel bátran keress minket az info@csucsop.hu címen vagy közvetlenül írhatsz itt.

Szeretettel várunk!

Csütörtöki levelek

Üde, játékos nyár

2014.07.03. 19:00 | Barta Emese | Szólj hozzá!

Címkék: csütörtöki levél

virág.jpgA 7-es Hétszentség és a 8-as Nyolc Boldogság kiscsoport nyári menetrendű alkalma.

 

 

 

 

Az estét elcsendesedéssel és rövid imával kezdtük a következő gondolatok segítségével:

„Most magamra figyelek: hogyan érkeztem ide, milyen vagyok most?

Feszült vagyok vagy laza? Erős vagy gyenge? Álmos vagy éber? Könnyű vagy nehéz? Nyugodt vagyok vagy nyugtalan, ingerült? Nyitott, kíváncsi, elégedett vagy zárt, elutasító elégedetlen?

Mindezt nem akarom megváltoztatni, Még értékelni sem. Csak megfigyelem.

El tudom engedni magam? Az izmaim milyenek?

Milyen a légzésem? Tudom hagyni, hogy a levegő át- és átjárjon?

Idézzem fel: hogyan indult a mai nap? Hogyan ébredtem? Örömmel? Frissen? Idézzem fel a szobát, ágyat, azt a pillanatot …

Mit tapasztaltam ma? Kivel találkoztam? Mikor éreztem örömet? Mikor nem éreztem magam jól? Válasszak ki egy pillanatot. És időzzek el annál a pillanatnál, hangulatnál …

Térjek most rá mostani lelkiállapotomra. Hogyan érzem magam most, itt? Mit jelent a többiekkel együtt lenni, ebben a szobában, ebben az időpontban? Mi akadályoz, segít abban, hogy egészen itt legyek?

A szívemet átadom az imának: „Uram Istenem, itt vagyok, előtted, s a többiek is itt eljöttek, itt vagyunk, amennyire rajtunk múlik, s amit még nem tudtunk elhozni magunkból, azt elhozzuk majd még, de amennyire tudtuk, elhoztuk magunkat hozzád, Uram, a te jelenvalóságodban. Amen.” (Silja Walter)

Újra magamra figyelek: milyen vagyok most? Mennyire változtam? Feszült vagyok vagy laza? Erős vagy gyenge? Álmos vagy éber? Könnyű vagy nehéz? Nyugodt vagyok vagy nyugtalan, ingerült? Nyitott, kíváncsi, elégedett vagy zárt, elutasító elégedetlen? Érzékelem magamat …

Felidézem újra a szobát, ahol vagyok. A mellettem ülőt, a többieket. Visszatérek a jelenbe.

Kinyitom a szememet … Csend …”

 

Ez után csoportokban játszottunk: minden csapatnak egy-egy gitáros éneket kellett bemutatnia egy rövid jelenettel vagy állóképpel. Bár a feladványok nem mindig bizonyultak könnyűnek, azért sokat nevettünk, és a meglepetés csoki-jutalmak is megalapozták a csoportbeszélgetések hangulatátJ A játék után közösen megtanultuk „Az úton a vak ember…” kezdetű mutogatós éneket, majd csoportokban beszélgettünk a nyárról, terveinkről a következő kérdések alapján:

1. Mondj egy szót vagy képet, ami neked eszedbe jut az idei nyaradról!

2. Mire vágysz a mostani nyaradon? Mivel és kikkel töltöd el? Miért választottad ezeket, őket? Hol van mindezekben Isten?

3. Szánsz-e időt az elcsendesülésre? Szoktál-e ilyenkor végigtekinteni az életeden, elhatározásokat tenni? Van-e valami, amit most másképp csinálnál, mint az előző hónapokban?

4. A nyár sokak számára a felhőtlen kikapcsolódás, végeérhetetlen partizás időszaka. Te mit gondolsz erről? A te hitedben, Isten-képedben mennyire fér össze egymással a vidámság, felszabadultság és a bulizás?

5. Mitől más a gyerek-nyár, mint a felnőtt-nyár? Hogy állsz ezzel most?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása