Bemutatkozás

A Csütörtöki Csoport (Csücsop) egy Budapesten működő Katolikus Ifjúsági Közösség. Lelki vezetőnk Bíró László püspök atya, tagjaink pedig Budapesten tanuló főiskolások és egyetemisták, valamint fiatal dolgozók (jellemzően 18-30 év közötti korosztály). A Csücsop egyszerre kíván számukra otthon és ugródeszka is lenni. Otthon a Budapesten élő (de sokszor máshonnan érkező) fiataloknak, ahol személyes kapcsolatokat építhetnek, elmélyíthetik hitéletüket, megoszthatják örömeiket és gondjaikat másokkal. Ugyanakkor ugródeszka is, mivel a kezdetektől fogva egyik célunk, hogy tagjaink a Csücsopon szerzett közösségi tapasztalat birtokában később új közösségeket hozzanak létre vagy más, már működő közösségeket erősítsenek.

Érdekel a Csücsop?

Közösségünk minden csütörtök este 7 órakor találkozik a Párbeszéd Házában.

Cím: 1085 Budapest, Horánszky utca 20. (térkép)

Kérdéseddel bátran keress minket az info@csucsop.hu címen vagy közvetlenül írhatsz itt.

Szeretettel várunk!

Csütörtöki levelek

Az eucharisztia szentsége

2015.05.28. 19:00 | _Barna | Szólj hozzá!

Címkék: csütörtöki levél

monstrance-699488_1920.jpgA 10-es kiscsoport ráhangolódása témájaként az Oltáriszentséget választotta. Püspök atyának köszönhetően lehetőségünk volt arra, hogy egy szentségimádással hangolódjunk rá. Alább a szentségimádás során elhangzott gondolatokat olvashatjátok.

 

 

 

“Olyan volt, mintha egy hangot hallottam volna a magasból: Én vagyok az erősek tápláléka, növekedj és egyél belőlem! De nem fogsz engem testi eledelként magaddá alakítani, hanem te alakulsz át, és olyan leszel, mint én.” (Szent Ágoston)

Kezdőének (Szentség kitétele): Jöjj, itt az idő, hogy dicsérd

„Ó, hasonlíthatatlan, felfoghatatlan szeretet!” - mondja Szalézi Szent Ferenc. - Isten életem minden pillanatában szeret engem, mert minden pillanatban nekem ajándékozza életemet. Gondoltam-e már arra, hogy az Ő állandó segítsége nélkül nem élhetnék? Nyomban meghalnék, ha Isten fenn nem tartaná életemet. Csak az Ő akaratából élek, s az Ő akarata folytonos szeretetbôl fakad. Ha Isten fenn nem tartana kegyelmével, lelki életemet is régen elvesztettem volna már. Istentôl függök tehát életem minden pillanatában. Kezében vagyok, hatalmas és jóságos kezében, mely fenntartja a világot és gyengéden támogatja az ilyen parányokat, amilyen én vagyok.

Ének: Köszönöm, Jézus

“Uram, életemben oly sok az árnyék, de Te azt akarod, hogy fény legyek. Bennem még oly sok a homály, de Te azt akarod, hogy testvéreimnek világítsak. Magamat is alig vonszolom, de Te azt akarod, hogy testvéreimet hozzád vezessem, Hozzád vonzzam. Oly üres és íztelen vagyok Uram, de Te azt akarod, hogy a só legyek.
Uram, Te légy életem fénye, világossága, íze, jó illata! Engedd, ha velem találkoznak az emberek, Rád találjanak!”

“Életeteknek az Eucharisztia köré kell fonódnia. Szemeteket fordítsátok felé, mert ő a fény; szíveteket vigyétek egészen közel isteni szívéhez; kérjetek tőle kegyelmet, hogy megismerjétek őt; kérjetek szeretetet, hogy szeressétek őt, kedvet, hogy szolgáljatok neki. Keressétek őt vágyakozva.” (Teréz anya)

Ének: Rejts most el

Hálaadó ima:

„Mindenért, amit adtál, hálát adok Neked, Istenem!
Mindenért, amit elvettél, hálát adok Neked, Istenem!
Mindenért, amit segítségeddel megtehettem, hálát adok Neked, Istenem!
Mindenért, amit megakadályoztál, hálát adok Neked, Istenem!
Minden örömért, amivel boldoggá tettél, hálát adok Neked, Istenem!
Minden szenvedésért, amivel formáltál, hálát adok Neked, Istenem!
Minden problémáért, amitől megszabadítottál, hálát adok Neked, Istenem!
Minden jó tulajdonságomért, amivel szolgálhattalak, hálát adok Neked, Istenem!
Minden gyengeségemért, amivel alázatra tanítottál, hálát adok Neked, Istenem!
Minden erényért, amit nekem ajándékoztál, hálát adok Neked, Istenem!
Minden bocsánatért, amiből irgalmadat megismerhettem, hálát adok Neked, Istenem!
Minden szép emberi kapcsolatomért, amivel gazdagítottál, hálát adok Neked, Istenem!
A helyért, amelyet nekem országodban készítettél, hálát adok Neked, Istenem!”

Ének: Szeretem örökké

Ne féljetek a fiatalságotoktól és attól a mélyről jövő kívánságotoktól, hogy kipróbáljátok a boldogságot, az igazságot, a szépséget és a sokáig tartó szeretetet! Néha úgy érezzük, hogy a társadalom fél a fiatalok ezen hatalmas kívánságaitól, jóllehet ti magatok nem féltek. Ne féljetek! Amikor rátok nézek, kedves fiatalok, nagy hálát és reményt érzek. A jövő hosszú ideig, a következő században a ti kezetekben van. A béke jövője a ti szívetekben van. Olyannak kell lennetek, akik mélyen bíznak az emberben és akik mélyen bíznak az emberi hivatás nagyságában.

(II. János Pál pápa üzenete a Béke XVIII. Világnapjára)
Záróének (Szentség eltétele): Mert Te, Uram...

Kérdések a kiscsoportos beszélgetésekhez:

  • Mi fogott meg Püspök atya gondolataiból (vagy a ráhangolódásból)Szoktál-e szentségimádásra járni, vagy
    néha bemenni egy templomba? Voltak-e hasonló tapasztalataid, mint az alábbiak?
  • Az Eucharisztia jelentése: hálaadás. Mi mindenért vagy ma hálás? :)
  • A szentségimádást először csak egyedül végeztem. Teljes csendben, eszköztelenül. Szerettem volna találkozni azzal, akitől addigra már rengeteg ajándékot kaptam, és aki mérhetetlenül több minden ajándéknál.
  • Hónapokon át alig vártam, hogy leteljen az az egy óra, amit odaígértem Neki. Semmi béke, semmi vigasztalás, semmi látványos gyümölcs nem termett, sőt napról napra nehezebb volt kitartani, mert szívem minden sötétsége felszínre tört. Fél évbe telt, amikor végre béke lett, s „csendesen és váratlanul átölelt az Isten”. (Varga László)
  • Be szoktál-e lépni a tested-lelked templomában jelen lévő Istenhez? - Hol mozogsz mostanában ebben a templomban?
    a) fogalmam sincs, hol van ez a templom és hogy lehet belépni
    b) általában valahol kint az utcán
    c) bent, hátul a bejárathoz közel
    d) a padokban
    e) oldalt, a szobrokat-freskókat nézegetem
    f) az oltárhoz közel, Jézus előtt
  • Mennyire éljük meg katolikusok azt, hogy egy Test, Krisztus tagjai vagyunk? - Mit tudunk tenni a kiscsoportban, '"nagy" Csücsopban a szorosabb egységért?

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása